Spontaneous Sentences
Jempot minum teh ;D | +Follow | Home | Dashboard

Pemalu tu sombong ke?
Wednesday 26 October 2011 | 09:36 | 2 chewing gum[s]
Assalamualaikum... Wuhuuu~ Sihat tak pepagi ni? Kalau sihat, baguslah! Kalau tak, semoga cepat sembuh ye.

Persoalannya korang.. pemalu tu sombong eh? Aku baru tahu.. Hmmm.

Entahlah, tetibe je rasa nak luahkan perasaan hati tentang benda ni. You all know yang aku ni pemalu kan. Hmm, nama blog telah membuktikannya. Cuma di setiap entry.. sifat pemalu tidak ditonjolkan sangat. Sebabnya bukan korang kenal aku pon. Bukannya kita cakap face to face. Hanya aku taip, insyaAllah ada yang baca,tak pon terbaca. So,korang hanyalah face to laptop. Same lah dengan aku. Itu jek!

Ok-ok. Terkeluar tajuk Kita ketinggalan kapal terbang.

Kesnya begini, aku(Hanis) kan pemalu. Dekat sekolah pon begitu.. cumalah takde lah aku tunjukkan sangat sifat pemalu aku ni. Just tertunjuk bila ada orang tu pandang aku dengan renungan yang tajam. Kalau renungan menggoda takpa lah gak. Like my friend, Liyana and Putri. Diorang tahu aku ni agak pemalu. Pastu bila diorang pandang dengan renungan yang tajammengalahkanmatapen, aku akan rasa tak selesa dan kemudian aku akan pura-pura pandang tempat lain,wokeh. Alah, diorang memang camtu, suka sakat aku. Buli aku. Sobs~ Buli memain jep. Tapi tetap nak sobs~ gak. BUt, diorang sangat comel dan aku tak kesah diorang buat camtu.

Itu kes lain, ini baru kes SOMBONG!

Dekat sekolah, sometimes kami akan bertembung dengan budak sesi petang. And then, jumpalah my friends di situ. Yang LELAKI tu..aku tak layan diorang. Yang kawan perempuan pulak aku memang ada tegur diorang kalau bertemu. My bestfriendforever, Nur Adila, aku memang selalu tegur dia. Aku pon rindu sesangat kat dia. Hmm..

Pastu, aku dikategorikan SOMBONG oleh bebudak lelaki. Walaweh!! Hui!! Aku segan nak tegur korang.. aku tengok korang pon dah ada kawan baru, then cam korang hidup dalam dunia sendiri. And, most impotantly, korang dah berubah sangat. 360 darjah perubahan korang. Bukannya sebab aku ni SOMBONG! Phuih! (kalau tetap nak cakap aku sombong, silakan..)

Dan lagi, sejak bila kita berkawan rapat gila cam seluardenganbaju hah?! Dekat sekolah rendah dulu pon kita just kawan biasa-biasa jek. Kalau bertembung dulu, kenapa tak ada pon bila aku tak say hi or whatever, kau tak kategorikan aku sombong! Sebabnya, kita bukanlah seorang yang mesra alam right?! Just a friend. FRIEND!

Huh! Korang kata aku sombong sebab aku tak tegur korang. Sebelum tu, korang tahu tak, korang pon sombong gak! Wekk wekk.. Yelah, tak semestinya aku yang perlu tegur korang. Korang bila dah nampak aku, apa tunggu lagi? Tegurlah, mana tahu aku tak perasan korang ke.Bila korang yang dah perasan aku ni,then korang tak tegur, yang sepatutnya dikategorikan sombong itu adalah KORANG! Jawatan sombong aku sepatutnya diambik alih oleh korang. Korang lebih layak.

Yang aku tak puas hatinya, sifat pemalu dikategorikan sebagai sombong. Demm.

So, friend, moral of the story is... Don't judge someone before you all really know the truth behind the scene. (aku tahu bi aku tak berapa nak bagus T^T)

Oklah, taip ni buatkan hati aku makin panas je! Assalamualaikum.

OLD | NEW


Ucapan ♥
Assalamualaikum. Terima kasih la sudi singgah. Kalau ada kesempatan Hanis singgah balik blog korang. Terima kasih gak kalu sudi baca post2 mengarut Hanis. Dan sangat2 terima kasih kalu sudi komen. Akan Hanis layan korang sebaik mungkin. Peace yo!




Menyanyi lah kat sini!

Agak bising? Maaf!

Terima Kasih Daun Keladi
Template by : Sweetie Pie
Background by : Amalina Lee
Pictures by : Tumblr | We♥it
Header by : Faqihah Husni
Re-edit by : Hanis