Spontaneous Sentences
Jempot minum teh ;D | +Follow | Home | Dashboard

Pendapat saya tentang kejadian budak digilis di China
Wednesday 19 October 2011 | 17:12 | 2 chewing gum[s]
Assalamualaikum. =/

Huhu~ Hari ni agak boring. Hari tension aku. Seriously susah ujian kat sekolah tadi. Rasa nak hentuk-hentuk je kepala ni. Tulah padahnya tak baca buku, lepastu boleh sedap-sedap lagik main laptop. Takpalah, nak share pendapat sendiri mengenai kejadian budak perempuan 2 tahun yang digilis van dan lori baru-baru ni.

Serious, aku tak dapat nak bayangkan camna dengan budak kecil tu. Kena langgar dengan van dan lori. Diulangi VAN dan LORI. Huh, sakit! Pastu dibiarkan je. Kesiannya! Aku pon kena langgar gak. Tapi ni orang langgar. Sakit memang sakit. Sebabnya bibir pecah. Serious sakit. Meraung-raung tahu aku tengok bibir aku pecah. Terserlah keseksiannya. Aku rasa yang aku punya kes sakit, inikan pula kes budak tu. Kesian lah!

Okay lah! Tu bukannya benda yang aku nak share kat korang ni! Ni aku baru je habis blogwalking kat blog Selamat Tinggal Dunia. Bila tengok tajuk dia, terus berminat nak tahu isinya pula. Dan ternyata tak rugi aku baca entry owner tu. Dapat tahu info terbaru.

Isinya tentang kisah orang Cina di negeri China. Katanya, JANGAN TOLONG sesiapa di China yang dalam kesusahan! Sebab dia akan jadi beban kamu seumur hidup. Dan orang lain akan salah faham dengan kamu. Entahlah, no comment tentang tu!

Komen aku untuk entry http://hakaluka.blogspot.com/2011/10/kenapa-tiada-sesiapa-membantu-budak-2.html ni :
Harapnya perkara yang diceritakan tak berlaku di Malaysia. Amin! Aku rasa syukur duk kat Malaysia yang hidup tolong-menolong ni. Even bukan semua. Dan kesimpulannya, syukurlah dengan nikmat yang ada! Jangan suka bandingkan dengan orang yang dapat sesuatu, tapi bandingkan dengan orang yang tak dapat apa-apa. (Entahlah betul ke kesimpulan aku tu)

Gambar adalah hiasan dashboard semata-mata. Sumber gambar : Google Image.

p/s: Baru perasan, tajuk tulis 'saya' tapi dalam isi tulis 'aku'. Huhu = ='

OLD | NEW


Ucapan ♥
Assalamualaikum. Terima kasih la sudi singgah. Kalau ada kesempatan Hanis singgah balik blog korang. Terima kasih gak kalu sudi baca post2 mengarut Hanis. Dan sangat2 terima kasih kalu sudi komen. Akan Hanis layan korang sebaik mungkin. Peace yo!




Menyanyi lah kat sini!

Agak bising? Maaf!

Terima Kasih Daun Keladi
Template by : Sweetie Pie
Background by : Amalina Lee
Pictures by : Tumblr | We♥it
Header by : Faqihah Husni
Re-edit by : Hanis